بازاریابی مویرگی

یک دوستی دارم که رفت مدیر فروش یک شرکت آب معدنی معتبری شد که حتی شاید شما هم با آن آشنایی داشته باشید و بخاطر اینکه فروشش را بالا ببرد بازاریابی مویرگی را در آنجا پیاده سازی کرد . در یک دیداری که با هم داشتیم به وی گفتم تنوع محصولات بسیار کم است و فقط آب معدنی1500 سی سی و 500 سی سی در سبد محصولاتت موجود است و با توجیحاتی بعضاً علمی اصرار بر درست بودن عمل خودش داشت .

ایشان رفت و تعداد بسیار زیادی ویزیتور جذب کرد ولی الان نه شرکتی هست ، نه محصولی در بازار و نه ویزیتوری و ... به من گفت فروش بسیار بالا رفته بوده نمی دانم چرا طوری شد که نباید می شد ؟ .

به نظر من چون هزینه های فروش مویرگی در شروع کار بسیار بالاست شکست خورد . درست است که با فروش بیشتر محصول با این روش پیش می آید و کاهش هزینه ها و... درست است که نوع فروش محصول هزینه ها را منطقی می کند و کم می کند اما باید توجه داشت که برای یک یا حداکثر دو محصول احتمال موفقیت بازاریابی بسیار بعید است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.